HTML

'THAT GOVERNMENT IS BEST WHICH GOVERNS LEAST.'

legutóbbi hozzászólások

  • bandiras2: Most látom csak a dátumot. Kissé le vagyok maradva... (2021.02.15. 20:30) Ayn Rand: Fogoly lelkek. Mikor lesz újrakiadás?
  • 957: Helló szerintem is faszság az alanyi jogú állami juttatás, (alaból) de a csirkefejért sorba álló ... (2010.01.01. 18:52) Tessék választani!
  • luckyfighter: már bizonyos hogy a leköszönő bajnai kormány is hasznosítja az észt szagügyi minisztérium tárcaköz... (2009.12.30. 22:57) Fingadó
  • Aptyuka2: Én is nagyon sajnálom. Sok sikert kívánok! (2009.01.13. 14:22) Függöny
  • Toxicus: @Friend of Liberty: Ilyen hozzászólás után kritizálod valaki stílusát? Az olcsó ironizálásod is cs... (2009.01.08. 18:28) Nő a tét

Friend of Liberty

2006.09.02. 17:31 :: Friend of Liberty

Miért Friend of Liberty? Azért, mert a szabadságnak egyre több ellensége van. Szándékaik egyértelműek. Rákényszeríteni az emberiséget, hogy végigmenjen a szolgaság felé vezető úton.

Ez a blog tagadja mindazt, amit képviselnek. A tagadás azonban önmagában kevés.

Védelmébe veszi tehát az Egyént (igen, nagybetűvel!). Sérthetetlennek tartja a különböző szabadságjogokat, valamint a magántulajdont. Elutasítja az altruizmust és az önzés, vagyis az önérdek érvényesítése mellett érvel. A szabadversenyes kapitalizmus a civilizáció csúcsát jelenti számára. Az államot kizárólag az éjjeliőr szerepében tudja elképzelni. Támogatja az Egyesült Államoknak a demokrácia exportjára és az iszlámfasiszták megállítására irányuló törekvéseit. Visszautasítja az antiszemitizmus minden formáját. Legyen az baloldali vagy jobboldali.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://friendofliberty.blog.hu/api/trackback/id/tr100488580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.09.10. 12:25:54

Minden oké és világos, egyet is értünk sokban, de az Egyesült Államokat túl könnyen intézed el. A demokrácia exportja igen nehezen elképzelhető, mert csak nem demokratikusan lehet megtenni, pontosabban az USA így csinálja, és emiatt mire odaér, el is veszett. Ráadásul nem a demokráciáért, hanem az olajért és a piacért csinálja. Szóval, a többi oké. Ez nem annyira.

FoLib · http://friendofliberty.freeblog.hu 2006.09.11. 14:31:40

Még mindig jobb antidemokratikus eszközökkel terjeszteni a demokráciát, mint sehogy. Általában nem is lehet másként. Ez nem önellentmondás, hiszen a diktatúrák a demokratikus kezdeményezések kibontakozásának megakadályozásában érdekeltek.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.09.11. 20:27:58

Szerintem - és ezt hadd ne kelljen minden mondat elé odatenni - a demokrácia nem terjeszthető direkt módon. Amit Amerika most transzportál, az nem demokrácia. Tünetileg mutathat olyan jeleket, mintha. De nem az. Épp ezért nem is tartós. Az, hogy a diktatúra nem érdekelt a demokráciában, az rögvalóság, egyik a másiknak ellentéte. De ez nem jelenti azt, hogy meg tudsz dönteni egy diktatúrát kívülről és azután ott majd demokrácia fog születni. Sajnos nem.

FoLib · http://friendofliberty.freeblog.hu 2006.09.12. 00:46:05

A szabadság lehetőségét mindenki számára biztosítani kell. A demokrácia terjesztéséről való lemondással kizárólag azok nyernének, akik mindenkit megfosztanának ettől a lehetőségtől.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.09.12. 08:55:00

Abban és odáig tökéletesen igazad van, hogy a szabadság lehetőségét biztosítani kell. De nem kívülről, hanem belülről. Tudom, egyszerűbb fegverekkel lesöpörni mindent, ami régi, és beültetni a székbe az általunk jónak tartott demokráciát. De ha ezt tesszük, az éppúgy agresszió, mintha nem demokráciát, hanem egy kiskirályt ültetnénk oda. És még valami: az a demokrácia, ami nem belső fejlődés révén jön létre, az nem lesz hosszú életű. Az sem elhanyagolható szempont, miszerint igen valószínű, hogy Amerika nem demokráciát hirdetni, hanem gazdasági hatalomért és piacért ment oda, na meg a sértett fél okán. Ez is rendben van, de a szabadság eszménye nem igazán jól viseli, ha beolajozzák. Nem azt mondom, hogy nem érthető, hogy Amerika visszavágott. Perszehogy az. Hogy jó helyre vágott-e, azt nem tudom. A bajom azzal van, hogy ha ennek "ehetőbbé tétele" okán azt mondjuk, hogy Amerika a demokráciát terjeszti. Ezt nagyon cinikusnak tartom. Amerika a hatalmát terjeszti, ami nekünk lehet jó vagy rossz, de akin épp gyakorlatozik, annak kötve hiszem, hogy jó. Még egy dolog: nincs két egyformán szerveződő, működő demokrácia. Amerika az amerikásban érdekelt. Ami nem működik egy iszlám országban. Az pedig, amit Seres írt, hogy a muszlimokat asszimilálni kell, az valami igencsak rosszízű és rossz emlékű dolog. Ha egy néptől elveszed a nyelvét, a történelmét, a hagyományait, akkor az vagy fellázad, vagy kiszárad. És megszűnik önálló nép lenni. Szerencse, hogy az amerikai és az európai demokráciafelfogás sem egyforma. Nem biztos, hogy szeretném, ha a nagy egységesítés okán asszimilálni akarnának úgy, ahogy Seres elképzeli.

FoLib · http://friendofliberty.freeblog.hu 2006.09.12. 15:09:02

Egyetlen diktatúra sem olyan nagyvonalú, hogy biztosítsa a szabadság lehetőségét. Ezért kell elősegíteni a bukásukat. Ha kell, kívülről. A legjobb persze az volna, ha minden nép képes lenne önállóan elnyerni a szabadságát, ám ez sajnos nincs így. Egyébként az importált demokrácia is lehet működőképes, ahogy Japán esete is mutatja. Az Egyesült Államok külpolitikáját minden bizonnyal valóban nem kizárólag a demokrácia terjesztése motiválja. De mi ezzel a baj? A lényeg, hogy a demokrácia terjesztése is. Más országok ezt nemigen mondhatják el magukról. Seresnek pedig teljesen igaza van, amikor az Európában élő muzulmánok asszimilációját sürgeti, hiszen el kell fogadniuk az őket befogadó ország törvényeit, de legalább ennyire fontos, hogy megtanulják választott hazájuk nyelvét.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.09.12. 19:48:53

Igaz. Elő kell segíteni a bukásukat. De nem mindegy, hogy belülről támogatva az ellenzéket, vagy kívülről megmondva, mit kell tenni. Ez az egyik. A másik: Amerika sajnos csak takaródzik a demokráciával, annak hirdetésével. Egy célja van: az olaj. És még egy volt: a bosszú. De a bosszút hamar el kellett felejtse - igazából az is csak szólam volt - mert a gazdasági érdekei mást mondanak. Ha a demokrácia érdekelte volna, nem fogadja el Szaddámot évek hosszú soráig, és nem csak 9/11 után kezd el tisztogatni. Ráadásul ennek örve alatt a maga képére akarja formálni az ottani helyet, miközben a bin Ladenek vígan élhetnek, ráadásul a légi zárlat idején igen gyorsan eltűnhettek magángépeikkel az Államokból. Sajnos a médiának szól a demokrácia terjesztése, a valósághoz semmi köze. Ami Serest illeti: nem tudom elfogadni az erőszakos, elvárt, kikényszerített asszimilációt. Mennyivel vagyunk értékesebbek másnál, hogy megmondjuk, mit csináljon?

FoLib · http://friendofliberty.freeblog.hu 2006.09.15. 00:05:40

A propagandafilmek készítői előre megfontolt szándékkal ferdítik el a tényeket. Michael Moore sokak szemében az igazság bajnoka, ám filmjei köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. A bin Laden család néhány tagja ugyan valóban elhagyta az Egyesült Államokat rövid idővel 09/11 után, repülőgépeik azonban nem a légiforgalmi zárlat idején szálltak föl, hanem azt követően. Ráadásul már évekkel korábban megszakítottak minden kapcsolatot a főterroristával, kiutazásuk megtagadása tehát nehezen lett volna indokolható. A diktatúrákkal szemben álló ellenzékiek támogatása természetesen fontos, ám az egyetlen eredménye általában a valódi segítségnyújtás elmulasztása miatt érzett lelkiismeretfurdalás enyhítése. Az asszimilációról pedig továbbra is azt gondolom, hogy igenis mindenkitől meg kell követelni a törvények betartását. Kulturális különbségektől függetlenül.
süti beállítások módosítása